GODE VENNER - GLADE BARN

Velkommen til oss i Straumsgrend barnehage.

Straumsgrend barnehage SA er et samvirkeforetak og mottar tilskudd fra Bergen kommune.

Barnehagen ble startet i 1973 og het den gang Straumsgrend husmorlags barnehage. Det er ikke få av nærmiljøets barn og unge som har gått her og noen titter fortsatt innom av og til. Det synes vi er kjempestas! Faktisk så har vi nå mange barn av foreldre som har gått her hos oss. Det er gøy!

Vi har tre avdelinger;

REGNBUEN har 13 småbarn under 3 år, og 4,2 hele stillinger

BLÅEREN har 18 barn i alderen 3-6 år, og  3,1 hele stillinger

GRØNNEREN har 15 barn i alderen 2-6 år, og 3,5 stillinger.

Uteplassen vår er stor og variert med fine trær å klatre i, gress å gjemme seg i, klatrestativ, stor sandkasse, sølekjøkken og mye mer. Den store forballbanen er selvfølgelig mye i bruk både til fotball og annen lek men kanskje først av alt er den super til å sykle på. På eget ansvar kan barna ta med egen 2-hjuls sykkel dersom de har det.
Så har vi selve lekeplassen der barna kan rutsje, disse, klatre, leke i sandkasse og i lekehus. Uteplassen vår kan brukes også av store og små fra nærmiljøet.